Vzpieranie

Na úvod by sme radi informovali, že vzpieranie je štatisticky jedným z najmenej rizikových športov vzhľadom na výskyt zranení. Pre vašu bezpečnosť ale určite neváhajte osloviť kvalifikovaného osobného trénera.

Vzpieranie je olympijský silový šport, cieľom ktorého je premiestniť bremeno zo zeme nad hlavu, to všetko pomocou technicky správneho prevedenia. Vo vzpieraní poznáme dve disciplíny a to sú trh a nadhod.

Nebudeme písať o súťažnom vzpieraní, no povieme si niečo o využití vzpieračských techník a ich benefitoch v tréningovom programe nielen u vrcholových športovcov. Bežní ľudia, fanúšikovia zdravého životného štýlu, môžu z aplikácie vzpieračských techník rovnako benefitovať:

  • Zapojenie veľkého množstva svalov – čím viac svalových skupín pri cvičení zapájame, tým vyšší je aj celkový energetický výdaj nášho organizmu, teda vyššia efektivita tréningu. Vzpieračské cvičenia sú pravdepodobne najkomplexnejšie zo všetkých a zapájajú sa pri nich takmer všetky svalové skupiny.
  • Zlepšenie funkcie kardiovaskulárneho systému a metabolických funkcií organizmu – celková náročnosť pohybu, a teda rozsah, dynamika, technika, kladie vysoké nároky na energetické systémy organizmu a zlepšuje tak funkciu srdcovo-cievneho systému a spaľovania tukov.
  • Nový stimul pre rast svalov – pokiaľ budeme tieto cviky vykonávať v dostatočnom objeme a intenzite, výrazne sa zvýši celková sila a zároveň s ňou nastáva aj hypertrofia svalstva.
  • Zlepšenie funkcie hlbokého stabilizačného svalstva – takto komplexné cvičenie kladie vysoké nároky na držanie postúry tela, na ktorej sa z veľkej časti podieľa HSS.

 

 

 

 

blog