Tréning pre mladých

Zástava rastu, preťažené kĺby, strata rýchlosti a ďalšie dlhodobé negatívne dopady na vyvíjajúci sa organizmus vplyvom cvičenia vo fitku… neradi by sme vás, rodičov, zaťažovali a všetky vyššie fakty odôvodňovali prostredníctvom desiatok linkov na vedecké štúdie v angličtine, ale:

  1. Správne zvolenými tréningovými metódami, pravidelne dávkovaným strečingom a adekvátnou periodizáciou zaťaženia sa nemusíme obávať zástavy rastu mladého človeka.
  2. Vplyv na rast má hlavne dedičnosť, ale aj ďalšie množstvo faktorov ako je napríklad strava, jej vyváženosť, kvalita atď.
  3. Preťažovanie kĺbov cvičením vo fitness centre je rovnako pravdepodobné ako pri nesprávnej technike behu či akéhokoľvek iného pohybu s vlastnou váhou u mladistvých. A teda, ak bude Vaše dieťa cvičiť a hýbať sa správne, táto hrozba nie je aktuálna.

Pozitíva cvičenia mladistvých

  • zvyšovanie denzity kostí (zvyšovanie množstva uloženého vápnika v nich)
  • znižuje výskyt a vplyv osteoporózy v neskoršom veku, s ktorou momentálne bojuje alarmujúce množstvo starších ľudí
  • kompenzovanie skoliózy a zlého držania tela v dôsledku dlhého sedenia pred počítačom alebo sledovania tabletu či smartfónu
  • príprava pohybového aparátu pre športové aj bežné aktivity
  • kondičná príprava pre profesionálnych športovcov – hokej, futbal, golf, tenis atď.:
    • tvorba svalového základu pre rýchlostné a rýchlostno-silové športy
    • pozitívny vplyv na akceleračnú či maximálnu rýchlosť, ale aj rýchlosť so zmenami smeru.
  • prevencia zranení a bolestí a efektívna rehabilitácia po úrazoch, operáciách

Pokiaľ sme vás presvedčili, že cvičenie dcéry či syna vo fitku môže byť prospešné, určite aspoň zo začiatku vyhľadajte odborné vedenie osobného trénera, pretože ako sme to tu viacero krát spomínali – zaťaženie musí byť adekvátne prispôsobené práve špecifikám mladého organizmu.

Ako veľké plus pre rodičov, v EfectFit fitness centrách vďaka privátnemu konceptu garantujeme maximálne bezpečie, komfort a starostlivosť pre ich deti. Rovnako majú naši osobní tréneri dostatok skúseností v danom obore a rodičia k nám už poslali desiatky svojich ratolestí s rozličnými problémami ako napr. nadváha, zlé držanie tela, málo svalovej hmoty, bolesti kĺbového aparátu.

Budeme veľmi radi, ak na úvodný tréning prídete do fitness centra so svojím dieťaťom aj vy a osobný tréner tak bude môcť komplexne prekonzultovať aktuálny stav a vysvetliť vám, ako bude vyzerať tréningový proces.

blog