Silový tréning

Silu môžeme učebnicovo charakterizovať ako pohybovú schopnosť potrebnú k prekonávaniu, udržiavaniu alebo brzdeniu vonkajších síl pôsobiacich na náš organizmus. V reálnom živote je telu jedno či budeme v posilňovni dvíhať činky alebo stáť v električke s plnou taškou nákupu, pretože naše svaly neustále vyvíjajú určitú silu potrebnú pre vykonanie týchto úkonov. Jedna z najväčších výhod správneho silového tréningu je preto prevencia zranení nielen pri tréningoch, ale aj v bežnom živote.

To je jeden z najzásadnejších dôvodov, prečo by mal pravidelný silový tréning tvoriť neoddeliteľnú súčasť našich životov. Poďme sa však pozrieť aj na tie ostatné:

  • silový tréning pomáha upraviť a udržiavať váhu –zvyšuje bazálny metabolizmus, a teda telo rýchlejšie spaľuje kalórie aj dlho po ukončení tréningu. V praxi to znamená, že hodinu cvičím a dva dni chudnem. Lepšie ako teleshopping, či?
  • podporuje rast svalovej hmoty, spevňuje kĺbové spojenia a zvyšuje denzitu kostí – pôsobí ako prevencia voči strate sily svalstva a kostí. Dámy, nebojte sa, Vaša nízka hladina testosterónu z Vás Hulka neurobí!
  • zohráva úlohu v prevencií chorôb – štúdie dokázali mnoho zdravotných benefitov ako zníženie rizika ochorenia na osteoporózu, cukrovku, infarkt či rakovinu.

A v neposlednom rade produkuje endorfíny, hormóny šťastia. Chcete mať teda dobrú náladu, byť silnejší a lepšie vyzerať? Neváhajte nás kontaktovať!

blog