Mám sedavé zamestnanie

Celý deň sedím za počítačom v kancelárii, v aute alebo na rôznych stretnutiach s mobilom či tabletom v ruke. Som z toho ochabnutý, poskracovaný a začína ma bolieť chrbát. A ešte k tomu toľko neustáleho stresu…

Pravdupovediac, koľkí z vás sa v tejto charakteristike nenašli? Z niekoľkoročných skúseností našich osobných trénerov je toto jeden z najčastejších dôvodov, prečo ich klienti oslovili resp. vec, s ktorou potrebujú pomôcť. Najmä v dnešnej hektickej dobe, kedy je pre človeka nemysliteľné, aby strácal drahocenný čas efektívnym nastavením tréningového procesu. Pre laickú spoločnosť je náročné identifikovať, ktoré svalové skupiny sú oslabené a ktoré naopak skrátené a čo je vlastne skutočným dôvodom bolestí ich pohybového aparátu.

Každý si určite uvedomuje, že by bolo napr. prospešné strečovať hamstringy, zadné stehenné svaly, keďže sa v predklone ledva dotknú kotníkov alebo posilňovať ochabnuté brušné svalstvo avšak… Akými cvičeniami to efektívne docieliť? V akej polohe a v akom uhle optimálne natiahnuť daný sval? Koľko opakovaní a ako dlho? A vlastne pomôže to určite vášmu konkrétnemu špecifickému problému?

Pokiaľ si na vyššie otázky nedokážete zodpovedať a chcete čas vo fitness centre stráviť produktívne, neváhajte osloviť osobného trénera. V rámci úvodného tréningu si s vami osobný tréner detailne prejde zdravotný stav, zdiagnostikuje funkčnosť pohybového aparátu a identifikuje „slabé miesta“. Na základe týchto zistení si stanovíte ciele a budete na nich konštruktívne pracovať. Rovnako je možné, že vám osobný tréner aj zadá úlohy resp. cvičenia na doma, aby ste podporili želaný efekt a čoskoro sa opäť cítili výborne vo svojom tele.

blog