Kondičný tréning

Tento spôsob trénovania sa vyvíjal odhadom od roku 1950. Ide o univerzálnu tréningovú metódu, ktorá smerovala podľa dobových materiálov k všeobecnému rozvoju vytrvalosti, sily a „tvrdosti“. Kruhový kondičný tréning je tréningová jednotka zameraná na zlepšovanie kondičných schopnosti a ich rôznych prejavov – najmä vytrvalosť v sile, vytrvalosť v rýchlosti a rýchlej sily.

Špecificky definujeme kruhový tréning ako spôsob organizácie tréningovej jednotky, pri ktorej sa cvičiaci pohybuje od jedného cvičenia k ďalšiemu, ktoré je zvyčajne zamerané na inú svalovú partiu resp. na svalovú skupinu vykonávajúcu cvik. Tieto stanovištia tvoria zvyčajne uzavretý reťazec – kruh, ktorý kondičný tréner zostavuje podľa určitých zákonitostí.

Kondičný tréning je určený pre obyčajných ľudí, ktorí sa chcú lepšie cítiť, pohladiť si svoje endorfíny, jednoducho zamakať si a prekonávať sa. Ďalej pre rekreačných športovcov, ktorí chcú zlepšiť svoju svalovú topografiu, zvýšiť svoj výkon v ich obľúbenom prekážkovom behu či polmaratóne, ale aj pre vrcholových športovcov hlavne v prípravnom období.

Výhody kondičného tréningu:

  • zlepšenie srdcovocievneho a dýchacieho systému
  • príprava rekreačných športovcov na ich obľúbené pohybové aktivity
  • prevencia zranení pri vašich koníčkoch
  • pestrosť a využívanie rôznych pomôcok
  • prekonávanie svojich limitov, sebamotivácia
  • predbehnutie kolegu na schodisku

… a v neposlednom rade pod dohľadom certifikovaného kondičného trénera v EfectFit-e. Neveríte? Príďte si vyskúšať úvodný tréning zdarma.

Všetci tréneri sú študenti či absolventi FTVŠ, a teda skutočne majú k športu resp. kondičnému tréningu blízko. Viacero z nich si dokonca prešlo kondičnými prípravami v rozličných športoch aj na vrcholovej úrovni. Naši kondiční tréneri majú bohaté skúsenosti od tanca cez futbal, hokej, tenis až po bojové športy ako thajský box či jiu-jitsu. To však samozrejme neznamená, že ciele nás „obyčajných smrteľníkov“ nedokáže kondičný tréner naplniť- veľmi radi vám pomôžeme zlepšiť bežnú kondíciu potrebnú pre každodenné aktivity od prekonanie dlhého schodiska až po beh na MHD 🙂 Aj o tomto je kondičný tréning pod vedením odborníka…

blog