Cvičenie s vlastnou váhou

Rovnako ako je pre začiatočníka nevyhnutné sa v prvom rade naučiť vykonať technicky správne základné cvičenia ako drep, kľuk, zhyb, plank… tak aj pre pokročilého cvičenca môžu byť tréningy s vlastnou váhou tela výzvou. Výzvou naučiť sa niečo nové, čo možno nevyskúšal alebo ho prípadne neoslovili činky či stroje. Motiváciou taktiež môže byť naučiť sa niečo nové a obdivuhodné, ako je napríklad stojka na rukách v priestore alebo kľuky v stojke či ľudská vlajka a nafotiť si cool selfie 🙂

Ponúkame rôzne typy cvičenia s vlastnou hmotnosťou:

  • gymnastika, gymnastické cvičenia
  • učenie základných pohybov a návykov pre začiatočníkov
  • kalistenika
  • TRX tréningy resp. iné balančné pomôcky

Výhody tréningu s vlastným telom:

  • naučí vás rešpektovať svoju hmotnosť a často tak vedie k fyziologickej potrebe zredukovať hmotnosť zmeniť pomer svalovej (aktívnej) hmoty k tukovej hmote
  • zapojenie hlbokého stabilizačného systému pri každom cvičení
  • svaly sa učia pracovať v súhre, čím sa zabezpečí optimálny, symetrický rozvoj celej svalovej sústavy
  • pri vhodne vytvorenom tréningovom programe sa vyhnete vytvoreniu dysbalancií z analytického posilňovania svalových partii (kulturistický princíp)
  • zábava, rôznorodosť a prekonávanie vlastných limitov

Neváhajte kontaktovať našich kvalifikovaných trénerov a vyskúšajte si zadarmo na tréningu s vlastnou váhou, ako je vaše telo fyzicky zdatné.

blog