EfectFit

Strečing - prečo, ako a kedy? vol.1

Čo je to teda ten strečing?

Myslím, že na túto otázku pozná odpoveď každý, avšak si to na úvod radšej zhrňme... Strečing je súbor naťahovacích cvičení alebo forma telesného cvičenia s cieľom natiahnuť sval resp. predĺžiť jeho dĺžku.

Pozrime sa najskôr, prečo by sme  mali strečovať, aké má pre nás strečing výhody a na čo si dávať pozor, najčastejšie chyby pri strečingu.

Výhody strečingu:

  • Zvýšenie pružnosti vďaka stimulácii produkcie chemických látok, ktoré mažú spojivové tkanivo. Plný rozsah pohybu v kĺbe rozotiera kĺbový maz v celom kĺbovom púzdre.
  • Zníženie rizika zranenia napr. natiahnutie, natrhnutie svalu.
  • Zvýšenie schopnosti vyvinúť maximálnu silu.
  • Zlepšenie psychiky človeka, ktorá so svalmi tvorí jeden celok (uvoľnenie psychického napätia prostredníctvom strečingu).
  • Vzpriamenejšie držanie tela.

Najčastejšie chyby pri strečingu:

  • Nedostatočné rozohriatie tela.
  • Prílišná alebo nedostatočná intenzita naťahovania.
  • Nesprávne vykonanie cvičení.
  • Zbytočné zvyšovanie dĺžky svalov, ktoré už majú dostatočnú dĺžku.
  • Zabúdanie a vynechávanie ostatných skrátených svalov.
  • Nevhodné zakomponovanie do tréningu.

V pokračovaní, druhej časti článku, si povieme, aké druhy strečingov poznáme a kedy v rámci tréningu ho ideálne využívať pre jeho optimálny efekt.

Ďakujeme za pozornosť :)

Prvý
tréning

Lepšie si raz zacvičiť
ako to stokrát odložiť

Prvý tréning s osobným trénerom je u nás zadarmo a bez záväzkov. Prihláste sa naň prostredníctvom formuláru, telefonicky na 0905 339 959 alebo emailom na info@efectfit.sk. Čas a termín úvodného tréningu zladíme tak, aby vyhovoval obom stranám. Tešíme sa na vás! » Čítaj viac o úvodnom tréningu. «

Komunikovať s Vami bude

Monika

0905 339 959 info@efectfit.sk denne 8:00-18:00