EfectFit

Chyby začiatočníkov alebo "Naozaj viem, čo robím?" vol.3

Plánovanie a cyklovanie

Fakt, že 90% ľudí cvičí,  lebo chce nabrať svaly a druhá polka schudnúť,  rozoberať netreba. Avšak, aj tieto ciele či plány musia mať istú periodizáciu. V každej knihe či internetovom zdroji je písaná "cenná informácia", že silu naberáš pri 1-5 opakovaniach, svaly naberáš 6-12 a 13-milión rysuješ - kiežby to bolo tak jednoduché... Opäť, či z progresívného hľadiska, ktoré je pre bežných ľudí dôležité (ak neuvidia výsledky zväčša to zavesia na klinec), alebo z hľadiska zdravotného. Ak budete dlhodobo preťažovať svoje telo zlým výberom cvikov, zlou postupnosťou a zlou periodizáciou, koledujete si o vážne zranenie. Ďalšou otázkou je, koľko laických cvičencov vie, čo vôbec periodizácia a cyklovanie, prečo ich robia a či/prečo ju potrebujú?

Regenerácia

Ľudia majú pocit, že svaly rastú v posilňovni, no opak je pravdou - pri dobrom tréningu ich práve ničíme. Z toho vyplýva, že svaly rastú a zotavujú sa  mimo posilňovne. S regeneráciou je spätá aj strava, ktorú si dovolím povedať, že 80% ľudí nemá vyriešenú a ani len netuší základné veci. Skrinku doma má však plnú doplnkov. Zabíjať hodiny cvičením a následne zlou regeneráciou je z dlhodobého aj krátkodobého hľadiska kontraproduktívne. Internet je plný motivačných príspevkov o tom, ako sa nemáš vzdávať a zabrať hlavne vtedy, keď si unavený... Naše telo našťastie nie je hlúpe a dáva nám nie jeden signál, že má toho dosť. Pre svoj progres spravíš niekedy viac, ak proste uberieš alebo si dáš oddych. Toto bola samozrejme len drobná časť z možných chýb. Ale, ak človek pochopí aspoň tento základ, mal by byť schopný cvičiť sám a vyvarovať sa zraneniam. Druhá vec, 90% ľudí čo navštívia fitko žiaľ nepoznajú ani tento základ a žijú v domnienke, ako tomu rozumejú. Pokiaľ si si pri každom bode povedal, že naozaj vieš o čom hovorím, bežné cvičenie zvládneš. Ak nevieš, o čom som písal, porozmýšľaj nad bodom jedna v prvom článku :) Predsalen, stále lepšie cvičiť s osobným trénerom ako potom rehabilitovať u fyzioterapeuta či nedajbože skončiť u chirurga.

Martin Mihálik

Prvý
tréning

Lepšie si raz zacvičiť
ako to stokrát odložiť

Prvý tréning s osobným trénerom je u nás zadarmo a bez záväzkov. Prihláste sa naň prostredníctvom formuláru, telefonicky na 0905 339 959 alebo emailom na info@efectfit.sk. Čas a termín úvodného tréningu zladíme tak, aby vyhovoval obom stranám. Tešíme sa na vás! » Čítaj viac o úvodnom tréningu. «

Komunikovať s Vami bude

Monika

0905 339 959 info@efectfit.sk denne 8:00-18:00